Unit Emolumen & Pembiayaan
PEMBIAYAAN
Staf yang layak membuat permohonan terdiri daripada staf tetap dan kontrak. Untuk pembiayaan komputer/ telefon pintar (smartphone), staf yang belum disahkan jawatan memerlukan 2 orang penjamin. Bagi staf kontrak, tertakluk kepada tempoh kontrak.
BIL |
JENIS KENDERAAN |
JUMLAH KELAYAKAN |
TEMPOH MAKSIMUM |
1. |
Kereta : Kumpulan Pengurusan & Profesional ke atas |
120,000.00 |
Baru : 108 bulan (9 tahun) Terpakai : 96 bulan (8 tahun) |
2. |
Kereta : Kumpulan Sokongan |
80,000.00 |
|
3. |
Motosikal |
10,000.00 |
Baru : 72 bulan (6 tahun) Terpakai : 48 bulan (4 tahun) |
4. |
Basikal |
5,000.00 |
48 bulan (4 tahun) |
5. |
Komputer |
5,000.00 |
48 bulan (4 tahun) |
6. |
Telefon Pintar (Smartphone) |
5,000.00 |
48 bulan (4 tahun) |
Jika telah buat penyelesaian pinjaman (settlement), staf dibenarkan untuk membuat pinjaman baru.
Boleh, selagi bukan kategori yang sama dan jumlah potongan tidak melebihi had 60% daripada gaji pokok.
Boleh, tetapi permohonan perlulah diisi dalam 1 borang yang sama & sebutharga diterima dari syarikat yang sama.
Borang boleh di’download’ di laman web Pejabat Bendahari bahagian ‘Muat Turun Borang’ Unit Emolumen dan Pembiayaan. Buat masa ini, borang perlu ditandatangan 3 salinan dan dihantar secara manual ke Pejabat Bendahari. Borang pembiayaan UTHM adalah seperti berikut :
EMOLUMEN
Gaji bulanan akan dikreditkan seperti jadual pembayaran gaji yang telah ditetapkan dan boleh disemak di laman web Pejabat Bendahari bahagian ‘Takwim’
Sila buat semakan di slip gaji bulan semasa dan bulan sebelumnya samada terdapat perbezaan potongan seperti KWSP, zakat, pinjaman LPPSA, potongan klinik panel atau potongan baru.
Staf yang melapor diri selepas 15hb akan terima tunggakan gaji pada bulan berikutnya (cth lapor diri 16hb Mac, tunggakan dibayar pada gaji bulan April)
Tunggakan gaji/ elaun akan dikemaskini bergantung kepada Penyata Perubahan Pendapatan (ROC) yang dihantar oleh Pejabat Pendaftar
Pejabat Bendahari tidak dapat membuat semakan terperinci kerana potongan yang diterima dari pihak Angkasa adalah secara ‘lump sum’. Pecahan boleh disemak melalui ‘live chat’ di laman web https://angkasa.coop/live-chat/.
PTj Kewangan perlu menghantar dokumen Elaun Lebih Masa ke Pejabat Bendahari sebelum atau pada 10hb setiap bulan. Oleh itu, staf perlulah menghantar dokumen mengikut tarikh yang ditetapkan oleh PTj masing-masing bagi mengelakkan kelewatan penghantaran dokumen ke Pejabat Bendahari.