Skip to main content

Unit Akaun Pelajar (FAQ)

Bagaimana saya ingin mendapatkan pengesahan pembayaran yang dibayar secara atas talian?

Pelajar boleh membuat permohonan terus di kaunter Pejabat Bendahari atau telefon 07-4537054/ 07-4537080 atau email kepada kami di This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..

Saya telah membuat bayaran di epayment.uthm.edu.my tetapi pembayaran saya tidak dikemaskini. Mengapa?

Bagi pembayaran dikemaskini secara automatik, pelajar digalakkan hanya menggunakan browser “Internet Explorer” sahaja.

Saya telah membuat bayaran secara Jompay, tetapi tidak dikemaskini di dalam system. Mengapa?

Bayaran secara Jompay hanya akan dikemaskini dalam tempoh 3 hari bekerja setelah bayaran tersebut dibuat.

Jika saya tidak menginap di asrama tetapi caj telah dikenakan ke atas saya, apa yang perlu saya lakukan?

Pelajar yang tidak menginap di asrama perlu mendapatkan pengesahan daripada kolej dan pejabat bendahari akan mengeluarkan caj tersebut daripada yuran pengajian.

Jika matapelajaran saya adalah bawah 6 jam kredit, adakah layak saya mendapat pengurangan yuran?

Pelajar yang mendaftar bawah 6 jam kredit hanya akan mendapat pengurangan separuh yuran pengajian sekiranya berada di dalam semester lanjutan.