UNIT PENTADBIRAN & KEWANGAN
Our Team

Tiada
Ketua Bahagian

Zalinah Binti Salehon
Penolong Pendaftar Kanan

Norida Binti Kassim
Penolong Pegawai Tadbir Kanan (TBK)

Haslinda Binti Abd Shukor
Pembantu Tadbir (P/O) Kanan (TBK)

Mohd Khairul Bin Jalid
Pembantu Operasi

Nor Hasshela Binti Mat Solleh
Pekerja Sambilan Harian (PSH)
@uthm.edu.my


Fungsi
Pentadbiran
- Memantau dan memastikan pengurusan sistem fail (Fail Terbuka/ Fail Sulit/ Fail Staf / Fail Kewangan).
- Mengurus dan menyelaras Sasaran KerjaTahunan (SKT) dan penilaian prestasi melalui sistem e-prestasi.
- Mengurus dan menyelaras aduan WeCare Pejabat Bendahari.
- Menyediakan kertas kerja bengkel/seminar/program Pejabat Bendahari.
- Menguruskan Mesyuarat Pengurusan Pejabat Bendahari.
- Menguruskan perjawatan dan perkhidmatan staf di Pejabat Bendahari (Staf Tetap/ Kontrak/Sambilan & PSH).
- Menguruskan penempatan dan penyeliaan Pelajar Intern di Pejabat Bendahari.
- Menguruskan dan memantau laporan rekod kehadiran, displin dan pergerakan staf.
- Menguruskan dan memantau pembangunan organisasi PTj.
Kewangan
- Mengawal dan merancang serta memantau prestasi perbelanjaan PTj bagi memastikan aktiviti kewangan diuruskan dengan teratur dan efisyen. - Bajet & Perolehan di PTj.
- Memastikan tuntutan dan pembayaran setiap perolehan dan tuntutan staf di PTj - Purchasing, AP & Claim.
- Menyelaras dan memastikan aset PTj sentiasa dikemaskini.
- Menguruskan stor kecil di PTj.
Kursus/Latihan
- Merancang, menyelaras, melaksana dan memantau takwim kursus / latihan staf di PTj.
- Memantau latihan dan kompetensi staf di PTj.
Kualiti/Audit
- Merancang, menyelaras, melaksana dan memantau sistem pengurusan kualiti selaras dengan keperluan standard, dokumen kualiti serta peraturan yang sedang berkuatkuasa.
i. MS ISO 9001:2005 (JD, MyPotfolio)
ii. EKSA
iii. JKKP
iv. Laporan Kajian Semula Pengurusan