Soalan Lazim

Soalan 1 : Bagaimana saya ingin mendapatkan pengesahan pembayaran yang dibayar secara atas talian?

Jawapan: Pelajar boleh membuat permohonan terus di kaunter Pejabat Bendahari atau telefon 07-4537054/ 07-4537080 atau email kepada kami di This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..

Soalan 2 : Saya telah membuat bayaran di epayment.uthm.edu.my tetapi pembayaran saya tidak dikemaskini. Mengapa?

Jawapan : Bagi pembayaran dikemaskini secara automatik, pelajar digalakkan hanya menggunakan browser “Internet Explorer” sahaja.

Soalan 3 : Saya telah membuat bayaran secara Jompay, tetapi tidak dikemaskini di dalam system. Mengapa?

Jawapan : Bayaran secara Jompay hanya akan dikemaskini dalam tempoh 3 hari bekerja setelah bayaran tersebut dibuat.

Soalan 4 : Jika saya tidak menginap di asrama tetapi caj telah dikenakan ke atas saya, apa yang perlu saya lakukan?

Jawapan : Pelajar yang tidak menginap di asrama perlu mendapatkan pengesahan daripada kolej dan pejabat bendahari akan mengeluarkan caj tersebut daripada yuran pengajian.

Soalan 5 : Jika matapelajaran saya adalah bawah 6 jam kredit, adakah layak saya mendapat pengurangan yuran?

Jawapan : Pelajar yang mendaftar bawah 6 jam kredit hanya akan mendapat pengurangan separuh yuran pengajian sekiranya berada di dalam semester lanjutan.


  • Last Modified: Sunday 13 June 2021, 18:37:16.
Kembali ke atas

© Universiti Tun Hussein Onn Malaysia UTHM ® 2020. All Rights Reserved. Best viewed with any modern web browsers with resolution of 1280x1024. This website is bound by the Copyright Notice mentioned.