Pekeliling & Peraturan
Soalan Lazim
Soalan 1 : Bagaimana saya ingin mendapatkan pengesahan pembayaran yang dibayar secara atas talian?
Soalan 2 : Saya telah membuat bayaran di epayment.uthm.edu.my tetapi pembayaran saya tidak dikemaskini. Mengapa?
Jawapan : Bagi pembayaran dikemaskini secara automatik, pelajar digalakkan hanya menggunakan browser “Internet Explorer” sahaja.
Soalan 3 : Saya telah membuat bayaran secara Jompay, tetapi tidak dikemaskini di dalam system. Mengapa?
Jawapan : Bayaran secara Jompay hanya akan dikemaskini dalam tempoh 3 hari bekerja setelah bayaran tersebut dibuat.
Soalan 4 : Jika saya tidak menginap di asrama tetapi caj telah dikenakan ke atas saya, apa yang perlu saya lakukan?
Jawapan : Pelajar yang tidak menginap di asrama perlu mendapatkan pengesahan daripada kolej dan pejabat bendahari akan mengeluarkan caj tersebut daripada yuran pengajian.
Soalan 5 : Jika matapelajaran saya adalah bawah 6 jam kredit, adakah layak saya mendapat pengurangan yuran?
Jawapan : Pelajar yang mendaftar bawah 6 jam kredit hanya akan mendapat pengurangan separuh yuran pengajian sekiranya berada di dalam semester lanjutan.